מדריך: כך תבחרו את הקריינות המושלמת עבור ההפקה שלכם:

כאשר אתם מפיקים תשדיר, פרסומת או סרט תדמיתי עבור העסק שלכם ישנם שני תחומים עיקריים בהם חשוב להתמקד. התחום הויזואלי (בוידאו) ותחום השמע. התחום הויזואלי לרוב מגיע באופן טבעי, אתם שוכרים פריזנטור (מציג או מציגה), משלבים תמונות עם גרפיקה יפה, קצת מוסיקה ברקע ואתם מוכנים לדרך. תחום השמע הוא לרוב מסובך יותר ולא תמיד קל להתאים אותו בצורה הנכונה.

זה מתחיל משלב התכנון (הקופי): 

איזו אווירה תהיה לתשדיר? האם שמחה, מכירתית, עצובה, מרגשת או אינפורמטיבית? באיזו מוסיקה תשתמשו? האם תרצו שיכתבו לכם מוסיקה מקורית? האם תרצו ג'ינגל? (זמריר קצר המשלב מוסיקה עם זמרים או זמרות ששרים את המלל שלכם). 
האם תרצו לשלב שחקנים או אפקטים מיוחדים שיעבירו מסר מסוים? 
ולבסוף, איך ישמע הקול המייצג שלכם? – אותו קול שיעביר את המסר שלכם באופן הכי חד, הכי נכון והכי מתאים לאווירת התשדיר שלכם. הרבה מפרסמים \ בעלי עסקים לא מנוסים אינם יודעים באמת להבדיל בין קול שעושה את העבודה, מעביר את המסר באופן הכי טוב, חד, ברור ומוכר- לבין עוד קול יפה שנשמע טוב אך לא תמיד מספק את הסחורה.

מוזיקת רקע יפה ומתאימה לסרטונים חשובה מאוד, אך לא פחות גם בחירת הקול הנכון שישמש לתיאור או הסבר התוכן.

מרבית המפרסמים העצמאיים (בעלי העסקים עצמם) טובים בניהול העסק שלהם, בהתנהלות עם ספקים, במכירות ואולי אפילו בניהול נכון של צינורות השיווק שלהם במדיות השונות. אך הם אינם מבינים שכמו שחשוב מאוד לבחור את המדיה הנכונה עבור המוצר או העסק שלהם, חשוב מאוד גם לדבר ללקוחות הפוטנציאליים שלהם בדרך הנכונה, למשוך אותם בדרך הנכונה ולהפוך אותם ללקוחות משלמים!

סרטוני שיווק מקוון מסתמכים לרוב רק על המוזיקה וההצגה החזותית, תוך הזנחה או התפשרות מוחלטת על המילים הנאמרות, האינטונאציה (סגנון הדיבור) והצורה בה הדברים נאמרים. אופן פעולה זה עלול להוביל לפספוס הזדמנות העברת המסר והשגת התוצאות הרצויות. במצב זה תמצאו את עצמכם צוברים צפיות רבות שלא יקדמו אתכם.

לכן, חשוב מאוד להשתמש בקריינות איכותית בהפקות שלכם, כזו שגם כתובה היטב, גם נשמעת מצוין וגם עושה עבורכם את העבודה!

שימו לב, תמיד בשלב המשא ומתן תעלה שאלת המחיר, רוב בעלי העסקים יעדיפו לשלם מחיר זול ככל הניתן תמורת ההפקה והליהוק תוך אי הבנה מוחלטת שהתוצאות שלהם יהיו בהתאם. במילים אחרות – תשקיעו נכון ותרוויחו הרבה יותר בתוצאות!

שיקולים חיוניים לבחירת הקריין או הקריינית הנכונים עבור ההפקה שלכם:

איזה סוג של מידע על הקריין להציג? מכירות? מידע? סיפור? משחק? 
לקריינים שונים יש כשרונות שונים- חלקם שחקני קול אמיתיים היכולים להכנס לכל דמות, בעוד לאחרים יש קולות מעולים המתאימים להצגת מידע בצורה ברורה ויעילה – אך לא יוכלו לקחת על עצמם את תפקידן של כל הדמויות.

איזה סוג של קול הקהל שלכם מעוניין לשמוע? אמין? מרגש? צעיר? מנוסה? גברי? נשי? שניהם? 
כמו שלקריינים שונים יש כישורי משחק שונים, יש להם גם סגנונות דיבור שונים. חלק מהקריינים ידברו בצורה יותר יומיומית ואילו אחרים יציגו את הדברים בצורה מרגשת ועוצמתית יותר. ישנם קריינים בעלי מבטאים ספציפיים שיכולים לשרת אתכם ואת המוצר שלכם בצורה טובה יותר. קריינים מנוסים, ישתמשו בנסיונם האישי והמקצועי לצורך העברת המסר באופן הכי נכון, תוך בחירה חכמה יותר של הסגנון המתאים לסוג המוצר הספציפי שלכם. 
לדוגמא: ברוב המקרים גברים לא יפרסמו מוצרי נשים וילדים לא יפרסמו אלכוהול. חישבו לאיזה צורך וקהל יעד המוצר שלכם מיועד וכך תדעו לבחור את הקול המייצג עבורכם.

מהו קצב ההפקה שלכם? האם הדברים נעים בצורה מהירה? האם ברצונכם להשאיר מרווח רחב לצורך קליטת המידע? הטון הכללי של הסרטון שלכם צריך להיות אחד השיקולים העיקריים במהלך מציאת הקריין המתאים. הקול צריך להשלים את התוכן, לא לגרוע ממנו. סרטון או תשדיר בקצב מהיר עם הקראה איטית פשוט לא ישמעו נכון.

איך המותג שלכם נשמע? חברות נוטות להקדיש זמן רב בשיפור נראות המותג שלהן, אך התאמת קריינות מתאימה מקנה את האפשרות לתת למותג קול אנושי אמיתי, אליו יוכלו הלקוחות להתחבר. 
נסו להיזכר בקולות שמקריינים את המותגים הוותיקים יותר ברדיו ובטלוויזיה, כמו: חברות ביטוח, טלפוניה, רשתות מזון מובילות וכו'. תוכלו להבחין כי לרוב אותו קול (קריין או קריינית) מלווים את המוצר שנים על גבי שנים ואף מזוהים איתו (לפעמים בבלעדיות), יש לכך סיבה מסויימת. הסיבה היא שהמפרסם הצליח לבחור את הקול הנכון שעובד עבור המוצר או המותג שלו, ו .. סוס מנצח לא מחליפים. 
חפשו קריין שנשמע כמו קהל היעד שלכם, בוגר וסמכותי, צעיר ואופטימי או איפשהו בין לבין.

סגנונות קריינות נפוצים:

סגנון הקריינות חשוב לא פחות מבחירת הקריין. סגנון מסויים ישנה את האופן בו הקריין מציג את המסר שלכם ולכך יכולה להיות השפעה עצומה על ההפקה הסופית. זכרו, לא כל קריין מתאים לכל סגנון.

להלן מספר סגנונות של קריינות:

הכרוזי / המכירתי / הצעקני: ההכרזה היא סגנון הקריינות הקלאסי. הכרוז הוא "איש הרדיו האנרגטי" ויש לו טון צעקני וחד משמעי. הוא בדרך כלל יכול להגיש "מכירה קשה" (הארד סייל) או "מכירה בינונית" (מדיום סייל) זאת גם יכולה להיות קריינית. תוכלו להשתמש בסוג כזה של קול עבור קידום מבצעים, מותגים או אירועים (לרוב משמחים) עם הנחות וכמו כן גם במותגים עממיים שכולם יכולים לבוא ולקנות ממש עכשיו, כי אם לא יבואו – יפסידו. למעשה סגנון זה יכול ללוות אתכם ברוב ההפקות שתכליתן "למכור וכמה שיותר מהר"

הבחורה / הבחור הטיפוסיים (קריינות אינפורמטיבית): לרוב ידידותיים ומעט יומיומיים. סגנון כזה של קריינות יתאים בדר"כ ל"מכירה קלה", פרסומות או תוכן שיווקי כללי (לא ממוקד מוצר או מבצע). הקריינות תכלול טקסט שנועד ללמד על אפשרויות קיימות, מקום או מוצר מסוים ולאו דווקא לגרום למישהו לרוץ ולקנות משהו כאן ועכשיו. קריינות כזו יכולה גם להתאים להקראת סיפור, העברת מידע, הדרכה, טקסט מקצועי, ראיונות, וכו'…

הסקסית / האפנתית / המגניבה: לרוב מבוצעת על ידי קריינית צעירה. בדרך כלל מתאימה למותגי משקפי שמש, אופנה, מסיבות או כל אירוע אחר המיועד לקהל דינאמי, צעיר ו"מגניב" יותר. סגנון זה ישמש לרוב לקידום מכירות ומיתוג של מוצרים יומיומיים. ניתן להשתמש בסגנון כזה של קריינות כדי להבליט את הניגודיות בין סגנון הקריינות לבין מה שהמוצר מייצג. שיטה זו יכולה לעזור בקידום מכירות מול קהל יעד צעיר ודינאמי יותר מקהל היעד השגרתי של המוצר. כמו למשל קידום רישום ללימודים במקצועות פחות נפוצים, ימי עיון מקצועיים, כנסים, נדל"ן וכו'.

השחקן הוורסטילי (קריינות משוחקת): "השחקן" יכול לשנות את אופן ההגשה שלו לצורך התאמה למגוון של תפקידים. הוא יכול להשמע צעיר וילדותי או בוגר וסמוכותי. הוא יכול להפוך מילים על נייר לסיפור. השחקן יודע להציג מידע עם רגש, אותו הוא מעביר לצופה או המאזין. לרוב משתמשים בשחקנים כדי לייצג או לספר את סיפורם של אנשים אחרים מפני שהם יודעים איך לגרום לצופה או המאזין " להרגיש" את המסר בצורה הרבה יותר חזקה. (ראו ערך – המציג הינו שחקן). 
אחד היתרונות בשחקנים וורסטיליים הוא שניתן ללהק אותם למספר תפקידים שונים באותה ההפקה, ועל ידי כך לחסוך בעלויות ההפקה.

מסקנה: כאשר אתם בוחרים קריינות עבור ההפקה שלכם, אפיינו את סגנון ההקראה הרצוי, מקדו את המידע אותו אתם מציגים והסיפור שברצונכם לספר. עליכם גם להביא בחשבון את ההעדפות של הקהל שלכם ואת הטון של ההפקה הסופית. שקלו לעשות שימוש במספר קולות בעבור תסריטים ארוכים כדי להשאיר עניין.

קבוצת אלעד שבר תקשורת פותחת בפניכם את האפשרות לליהוק מדויק עבור ההפקה שלכם. אנו מעמידים לרשותכם מגוון של 50 קריינים, קרייניות, שחקנים, שחקניות, זמרים וזמרות מקצועיים עם ניסיון של שנים - לפי פלחי גיל, סגנון, צורת דיבור ויכולות הגשה

פנו אלינו עוד היום לקבלת דוגמאות ויעוץ מקצועי בחינם! 

0722-131317 שלוחה 1 (מענה בימים א – ה בין השעות 10:00 עד 19:00)
או מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם תוך יום עסקים אחד: